Registrace  Obnovení hesla
ico_user Jindřich Radič
ico_date 24. 10. 2012 | 20:00
Další
 

Lubomír Krhút – cesta za excelentní kvalitou

23. května se v Novákách na Slovensku uskutečnilo SZKFB Mistrovství Slovenska v kulturistice, fitness a bodyfitness všech věkových kategorií, které bylo poslední prověrkou před blížícími se Mistrovství světa NABBA a WFF 2009. Šampionátu dominovali muži - kulturisti, mezi kterými je nutné vyzdvihnout špičkovou formu Vlada Flimela a Lubomíra Krhúta, kteří se na MS 2009, které se koná 13. 6 v Košicích, s některými dalšími závodníky SZKFB nominovali.
Mého dobrého kamaráda Lubomíra jsem požádal o zodpovězení pár otázek na téma dieta a vyrýsování…
Lubomír Krhút
 
Lubomíre, všem čtenářům jsi znám především díky mimořádné kvalitě své svaloviny. Je mi jasné, že způsob, jakým se dostáváš do své excelentní formy je do jisté míry tvým tajemstvím, mohl bys ale některé informace prozradit a předat nám, ostatním závodníkům, dychtícím po takové připravenosti?
Určitě. Kdo mě zná, ví, že nemám žádné tajnosti. Jediný rozdíl, v čem se možná od některých závodníků liším, je, že nad vším co dělám, přemýšlím. Nespokojím se s tím, že mi někdo řekne: jez tolik a tolik a ber tohle a tohle. Musím nejprve pochopit, proč toho mám jíst tolik a proč brát tu danou věc. Proto se také zlepšuju až v posledních letech, kdy si troufám říct, že jsem své tělo pochopil a naučili jsme se vzájemně se respektovat.
Super! Takže jak dlouho před závody začínáš s dietou, a jak se do té doby stravuješ?
Na závody se připravuju vždy zbytečně brzo a pak ztrácím, ale já už jsem takový. I na schůzky, pokud mě nezdržuje Jana, chodím dříve a pak čekám. Letos jsem ale začal celkem pozdě, asi až v dubnu a zatím to jde. Do té doby jím také dietně, ale neomezuji se tak v příjmu sacharidů.
Kolik v dietě přijímáš sacharidů, bílkovin a tuků v gramech na kilogram tvé váhy? Kolik to znamená denně bílkovin a sacharidů?
Už to nepočítám. Jím kdy mám hlad a trochu to koriguju rozumem, abych nepraskl. Ale odhad je 8-9 g bílkovin, 0,3-0,5 g tuku a asi 0.5-1 g sacharidů na kg hmotnosti.
Snižuješ v průběhu diety množství kalorií, sacharidů, nebo více méně udržuješ konstantní příjem?
Držím si více-méně konstantní příjem, jen reguluju aerobní aktivitu.
Lubomír Krhút
 
Na jakém místě jsou v tvé přípravě aerobní aktivity, jakým se věnuješ, jak dlouho a v jakou denní dobu? (ráno na lačno, po tréninku…)
Aerobku nesnáším, ale každý den šlapu minimálně 30 min na kole nalačno. Jen si před tím udělám kafe, BCAA, arginin, Animal Cuts od Universal, vitamín C, hořčík, vápník, zinek, došlapu a pak se nasnídám. Spočítám dny do závodů a těším se, jak to letos dopadne. A až to bude za mnou a já si dám pizzu a nebo jogurt.
Když denně přijímáš řekněme 100g sacharidů a třeba i 800g bílkovin, nemáš nedostatek energie a zažívací potíže? A co názory odborníků, kteří tvrdí, že takové množství bílkovin nelze strávit a využít, vzniká hnilobná dyspepsie a přeměna bílkovin na sacharidy, a ledviny a játra jsou velmi přetěžovány?
Nedostatek energie mám, ale je to spíš jen pocit, ten se musí potlačit a v tom je to, co posiluje člověka jako celek. Spousta lidí vidí v kulturistice jen svaly a železo, ale dřít, když padáte na hubu až do selhání a víc a víc, to je ta pravá kulturistika. Není umění dřít, když se cítíte dobře a plní energie, ale když se doplazíte tak tak do posilovny a pak odjedete trénink s váhami, o kterých se ostatním jen zdá. To je síla těla i ducha, pravá kalokaghatia, pramatka kulturistiky. No, a že tolik bílkovin nejde strávit? Asi určitě všechno nestrávím, ale používám trávící enzymy a udržuju si čisté střeva vlákninou. Ale co si budeme nalhávat, dieta není zdravý způsob života a dopad jistě má, ale je to krátkodobá věc a tělo se zregeneruje. Já osobně jsem úplně fit, jen jaterní testy trošku lítají.
Takže ty dietu bereš asi trochu jako i posilování ducha, nejen jako způsob zbavení se tělesného tuku. Kolik denně piješ tekutin a jaké? Piješ kávu?
Piju všechno co je bez cukru, kávu, čaj, colu, kofolu, vodu moc ne - nešmakuje mi. Šumivé vitaminy atd., někdy piju hodně, jindy míň, ale tak 4 litry asi dám vždycky.
Jak manipuluješ s tekutinami před závody – kdy začínáš snižovat jejich objem a jaké množství piješ den před závody a v den závodů? Používáš destilovanou vodu a urologický čaj?
Dříve jsem býval bylinkář jak sviňa, ale po čase zjišťuju, že celý mechanizmus je naprosto primitivní, tudíž tekutiny omezuju si 12 hod před soutěží. Důležitá je sůl (a kvalitní forma, jste li tlustí ani neodvodňujte).
Lubomír Krhút
 
Mohl bys popsat podrobněji sacharidovou superkompenzaci řekněme od neděle až do dne závodů, kterou používáš, včetně manipulace se sodíkem, případně draslíkem?
Tak úplně podrobně… Do středy jím úplně normálně, jako celou dietu, jen od úterý se už úplně vyvaruji soli. Čtvrtek a pátek je ve znamení cukru, vstanu už tak ve 2 ráno, zjistím, že je ještě brzo a nedočkavostí se budím co půl hodiny. Maximálně ve 4 hodiny už začínám jíst. Rýže s proteiňákem, vařené musli. Cukruju rýží vločkami, klasickými rýžovými chlebíky a 95-ti % proteinovým přípravkem firmy Sanas 95. Nepřecpávám se, jím po trochách, ale pořád. Dám si i ovoce jako ananas, který pomáhá trávit. V pátek už omezím i vlákninu a v sobotu jím už minimálně. Letos jsem odzkoušel poslední fázi cukrování malinko jinak a bomba, ale konkrétně tohle si jako jedno z mála ponechám pro sebe a své blízké.
Tvé rady v oblasti suplementace Taurinem a BCAA aminokyselinami v dietě jsem si vzal k srdci, můžeš je předat i čtenářům a doporučit ještě další doplňky, které používáš, a zdůvodnit proč?
Taurin je super, letos jsem ho poprvé masivněji nasadil a mozek je moooc rád. Únava fuč. BCAA to je snad všem jasná věc, dávám je do všeho pití (to mi doporučil Dalibor Hájek). Hlavním doplňkem, který mě drží při životě v těžkých chvílích je protein Sanas 95 super protein. Chtěl bych poděkovat Bohu za to, že je na světě a Ladislavovi Lněníčkovi, že se dostane i ke mně domů. Jinak si potrpím na kvalitní amina a spalovače. Ale základ je opravdu jen ve třech věcech: Vaječný bílek, protein, ovesné vločky.
Recept na vysokoproteinové placky z ovesných vloček by mohl být neméně inspirativní, prozradíš i ten?
Původně jsem si plánoval, že jako mají svá soustředění pro mládež kluci z IFBB, i NABBA by mohla začít s něčím takovým a pak by můj minikurz vaření mohl přijít vhod, ale podělím se. Základem je mít opravdu kvalitní nádobí - tedy v tomhle případě pánev, kvalitní olivový olej - stačí pár kapek a mixér. Do mixéru dám asi litr vody a tak tři polévkové naběračky sušeného bílku, hrst až dvě vloček, tvarůžky, balíček hlívy ústřičné, česnek, majoránku, pepř. Můžeme i trochu cibule, kdo chce, a nic nezkazíme ani jedním hovězím bujonem. Máme-li třeba zbytek kvalitní šunky, nakrájíme na nudličky a po rozmixování zamícháme do těsta. Na pánev dáme tuk - pouze u první placky, pak už ne - asi půl čajové lžičky a necháme důkladně rozehřát. Z mixéru nalijeme tenčí vrstvu směsi na pánev a usmažíme jako palačinku. Jsme-li na nule se sachry vločky nedáváme...

Tak já si je jdu hned udělat, samozřejmě bez vloček… Díky moc za rady a hodně štěstí na MČR a především světa, kamaráde!

Hodnocení prodejců
    hhhhhhh34        26. 04. 2009 | 10:16
KobeZeus
− − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − −
    hhhhhhhh        07. 11. 2008 | 16:35
admin
− − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − −
    hhhhhhh34        06. 11. 2008 | 21:37
l.topinka
− − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − −
    hhhhhhh12        21. 10. 2008 | 20:48
Filip Hunal
− − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − −
Příspěvky ve fóru
29. 10. 2009 | 14:07
Nightfall 
− − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − −
27. 10. 2009 | 17:16
Jindřich Radič 
− − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − −
27. 10. 2009 | 13:07
Nightfall 
− − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − −
Poslední komentáře
03. 06. 2009 | 06:56
Roman Maršálek 
− − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − −
03. 06. 2009 | 06:51
Roman Maršálek 
− − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − −
30. 05. 2009 | 14:00
Lubomír Beránek 
− − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − −
Copyright© Pro Body® 2008-2017.
Všechna práva vyhrazena.
Online: 3 | Celkem: 3777899
Pro Body hostuje eBoundHost.com.
Odkaz: NUTRIS ®.net
Kontakt
www.nutris.net