Registrace  Obnovení hesla
ico_user Jindřich Radič
ico_date 24. 10. 2012 | 20:00
Další
 

Sojové boby – zázrak (nejen) pro ženy

Sojové boby přinášejí našemu zdraví nesporné výhody. Tato velmi výživná potrvina byla dlouho dobu opomíjena a nyní se konečně dostává do popředí zájmu. Je to způsobeno i tím, že obsahuje rostlinné bílkoviny se všemi 22 důležitými aminokyselinami. Soja nalézá však opodstatnění při redukčních a zdravotních dietách.
Tak např. Dr.D.Heber, americký dietolog, upozorňuje na fakt, že ženy které chtějí zdravě zhubnout a přitom též vytvarovat postavu, by měly klást velký důraz na dostatečný příjem bílkovin. Dr.Heber uvádí potřebu příjmout až 100 g proteinu na den, samozřejmě je potřeba uvážit váhu a celkovou tělesnou stavbu každé ženy. Aby však nedocházelo k úbytku svalové hmoty při dodržování striktních redukčních diet, je vhodné udržovat příjem bílkovin cca na úrovni 1g/kg váhy/ den. V opačném případě může v závislosti na typu diety, dojít při zredukování hmotnosti o 4kg ke ztrátě 1kg svalové hmoty, což si jistě nikdo nepřeje.
Soja je vhodným pomocníkem, který pomůže tělu dodat dostatek bílkovin. Vhodné jsou sojové proteiny nebo osvěžující koktejly z ovoce a sojových koncentrátů. Ty dodají tělu rychle potřebné látky bez nežádoucího cholesterolu a nasycených tuků, které by narušovaly hubnoucí programy.

Přínos soji

Izoflavonoidy obsažené v soje mají silné antioxidační vlastnosti, které zabraňují poškozování buněk způsobené metabolickými procesy v organizmu, slunečním světlem, znečištěním okolí. Volné radikály mají tedy více práce s oslabováním našeho imunitního systému a organizmus nestárne tak rychle.
Snižování rizika srdečních onemocnění se děje právě díky jmenovaným izoflavonoidům, které obsahují nízkou hladinu LDL cholesterolu a snižují srážlivost krve, což vede k redukci rizika srdečního infarktu a mozkové mrtvice. Při poklesu hladiny LDL cholesterolu o 10-15% je riziko srdečního infarktu až o 20% nižší. V jedné srovnávací studii prováděné v U.S.A. byla skupina dobrovolníků podrobena výzkumu, kdy jejich úkolem bylo každý den přijmout koktejl obsahující 25 g sojové bílkoviny. Skupina byla testována po dobu 9 týdnů. V uvedeném období se hladina jejich LDL cholesterolu snížila v průměru o 5-10%. Nutno podotknout, že tato studie probíhala bez přesnějšího monitoringu a autoři dokonce ani neuvádějí jestli dobrovolníci vykonávali mimořádnou fyzickou aktivitu nebo zda-li jim byl předložen upravený jídelníček apod.
Ochrana proti nádorovým onemocněním. O soje se tvrdí, že její jedinečné složení má podíl na snižování rizika vzniku rakoviny. Zejména pak druhů, které souvisejí se zažívacím ústrojím (tlusté střevo a rektus) a to díky vysokém podílu rozpustné vlákniny. V soje obsažené izoflavonoidy zase mohou chránit organizmus před vlivem hormonů způsobujících rakovinu prsu, dělohy a prostaty. Panují i takové názory, že izoflavonoidy působí na nádorové buňky podobným způsobem jako některé léky, při léčení těchto vážných onemocnění užívané.
Působení na efekt endometriozy (=výskyt děložní sliznice v abnormální lokalizaci). Izoflavonoidy mohou pomoci kompenzovat přirozené působení estrogenu, které je zodpovědno za nástup menstruačních bolestí, těžké krvácení a další příznaky endometriozy.
Prevence potíží s prostatou. Síla v soje obsažená se prokazuje tím, že v určité míře působí proti zvětšování prostaty, která k tomu u mužů se vzrůstajícím věkem, tíhne čím dál tím více a způsobuje tak různé druhy močových obtíží, mezi něž patří mj. nutnost nočního močení.
Ochrana proti osteoporoze. Sojové bílkoviny mají schopnost uchovávat a vstřebávat vápník v kostech a zpomalují tak rozpad a úbytek síly kostí. Izoflavonoidy jsou nyní podrobněji zkoumány neboť se zdá, že jsou schopny vytvářet i kosti nové.
Tlumení příznaků menopauzy. Sojové izoflavonoidy pomáhají tělu regulovat hormon estrogen, který se buď snižuje nebo kolísá a usnadňují tak zmírňování mnoha menopauzálních a postmenopauzálních symptomů. Pravidelné konzumace soji dokonce snižuje návaly horka u žen.
Regulace diabetických potíží a onemocnění ledvin. Rozpustná vláknina v soje obsažená reguluje hladinu glukózy v krvi a koriguje ledvinovou filtraci.
V dnešní době existuje mnoho různých potravin, které byly doposud podceňovány a soja patří bezpochyby mezi ně. Její účinky na lidský organizmus se neustále zkoumají, ale svému zdraví rozhodně posloužíte tím, že ji občas zařadíte do jídelníčku. Není si již třeba soju představovat jako hmotu bez chuti a zápachu. Nyní existuje na našem trhu tak široké spektrum různých výrobků ze soji, že si můžete opravdu vybírat dle chuti.
Hodnocení prodejců
    hhhhhhh34        26. 04. 2009 | 10:16
KobeZeus
− − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − −
    hhhhhhhh        07. 11. 2008 | 16:35
admin
− − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − −
    hhhhhhh34        06. 11. 2008 | 21:37
l.topinka
− − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − −
    hhhhhhh12        21. 10. 2008 | 20:48
Filip Hunal
− − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − −
Příspěvky ve fóru
29. 10. 2009 | 14:07
Nightfall 
− − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − −
27. 10. 2009 | 17:16
Jindřich Radič 
− − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − −
27. 10. 2009 | 13:07
Nightfall 
− − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − −
Poslední komentáře
03. 06. 2009 | 06:56
Roman Maršálek 
− − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − −
03. 06. 2009 | 06:51
Roman Maršálek 
− − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − −
30. 05. 2009 | 14:00
Lubomír Beránek 
− − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − − −
Copyright© Pro Body® 2008-2017.
Všechna práva vyhrazena.
Online: 1 | Celkem: 3752314
Pro Body hostuje eBoundHost.com.
Odkaz: NUTRIS ®.net
Kontakt
www.nutris.net